Home > Ruilen / Retourneren
Retourneren/garantie/klachten

Zoals elke webshop dat erotische artikelen verkoopt, hanteren ook wij een strikt retourbeleid om de hygiëne voor elke klant te waarborgen.

Terugsturen binnen 14 dagen mogelijk
Bij aankoop op afstand (zoals via een catalogus of een webwinkel) geldt een wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Dit zogenoemde 'herroepingsrecht' betekent dat je in principe alles wat je bij ons koopt, binnen 14 dagen (geteld vanaf de datum van ontvangst) zonder opgaaf van redenen kunt retourneren, waarna je het aankoopbedrag terugkrijgt. Voorwaarde is wel dat het artikel onbeschadigd is en niet gebruikt. 
 
De retourzending dient voldoende te zijn gefrankeerd en zal na het ontvangst worden geïnspecteerd. Als de goederen of de verpakking incompleet of beschadigd zijn, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht aan de koper. Deze kosten worden in mindering gebracht op het te restitueren bedrag. Restitutie van het orderbedrag geschiedt binnen 30 dagen na ontvangst van de retourzending en is alleen mogelijk via een bancaire of girale overboeking.
Retourzendingen onder rembours worden niet geaccepteerd.

Uitzonderingen
In de Algemene Voorwaarden vind je bij Artikel 8, lid 2 enkele uitzonderingen op het herroepingsrecht:
● Slips, kousen, sexy speeltjes en andere artikelen bedoeld voor intiem lichamelijk gebruik, kunnen om hygiënische redenen niet geretourneerd worden.
● DVD's, video's, elektronische apparatuur e.d met een verzegeling, kunnen als deze verzegeling is verbroken niet worden geretourneerd. 
● Artikelen afkomstig uit de categorie SALE worden niet retour genomen.

Defect artikel
Blijkt een artikel bij ontvangst defect te zijn, neem dan contact op met onze Klantenservice via [email protected]

Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden indien:
Het defect is ontstaan doordat: 
● defecten of slijtage door gebruik zijn ontstaan, 
● veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht 
● beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid is ontstaan 
● de datum of andere gegevens op de factuur zijn gewijzigd of onleesbaar zijn gemaakt
Wij stellen ons ten doel alle klachten binnen 14 dagen te hebben afgewerkt naar beider tevredenheid.

Wat moet ik doen, als ik een artikel wil terugsturen?
Stuur hiervoor een mailtje naar [email protected]. Vermeld hierin het ordernummer en welk artikel / welke artikelen retour gezonden worden.
Per mail ontvangt u verdere gegevens zoals een retouradres.
Stuur nooit iets retour zonder dit van te voren aan gegeven te hebben, deze retouren worden niet verwerkt.

Zijn er kosten verbonden aan het terugsturen van artikelen?
Wilt u het artikel ruilen voor een andere kleur of maat, dan worden er opnieuw verzendkosten in rekening gebracht. Plaatst u een nieuwe bestelling dan brengen wij de normale bijdrage van de verzendkosten in rekening.

Gratis retourneren via Post-NL is niet mogelijk. Bij ongefrankeerde retourneren via Post-NL zullen wij de kosten van €7,50 die wij daarvoor betalen aan u doorberekenen.

Als ik een complete levering terugstuur, krijg ik dan ook de verzendkosten terug?
Nee, stuur je de gehele zending terug, dan krijg je van ons de aankoopsom min de eerder in rekening gebrachte verzendkosten van € 2,95 retour.